Правила внутреннего распорядка учащихся - Ольшанская СШ №1
Размер шрифта
A- A+
Межбуквенное растояние
Цвет сайта
A A A A
Изоображения
Дополнительно

Правила внутреннего распорядка учащихся

 

ЗАЦВЕРДЖАНА

Рашэнне педагагічнага савета ад 28.08.2019г. 

ПРАВІЛЫ ўнутранага распарадку для навучэнцаў Дзяржаўнай установы адукацыі “Альшанская сярэдняя школа №1”

 

І.Агульныя палажэнні

1.1. Сапраўдныя Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей - Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Статутам Дзяржаўнай установы адукацыі “Альшанская сярэдняя школа №1” (далей - Установа), іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.

1.2. Правілы ўсталёўваюць навучальны распарадак для навучэнцаў, вызначаюць асноўныя нормы і правілы паводзінаў у будынку, на тэрыторыі Ўстановы, а таксама на пазашкольных і пазакласных мерапрыемствах з удзелам навучэнцаў Установы.

1.3. Мэты Правілаў:

  • стварэнне спрыяльнага рабочага становішча, неабходнага для ажыццяўлення адукацыйнага працэсу;
  • забеспячэнне паспяховага засваення навучэнцамі адукацыйных праграм;
  • выхаванне павагі да асобы, яе правоў;
  • удасканаленне культуры паводзін і навыкаў зносін.

1.4. Дысцыпліна ва Ўстанове падтрымліваецца на аснове павагі чалавечай годнасці ўсіх суб'ектаў адукацыйнага працэсу (навучэнцаў, педагогаў, законных прадстаўнікоў непаўналетніх). Ужыванне метадаў фізічнага і псіхалагічнага насілля ва Ўстанове недапушчальна.

 

ІІ. Асноўныя абавязкі навучэнцаў Установы

2.1. Навучэнцы абавязаны:

  • выконваць Статут Установы, рашэнні савета Ўстановы, педагагічнага савета, вучнёўскага савета "Садружнасць", сапраўдныя Правілы, інструкцыі па ахове працы, правілы пажарнай бяспекі,  патрабаванні адміністрацыі і педагогаў у мэтах забеспячэння бяспекі адукацыйнага працэсу;
  • паводзіць сябе ва Ўстанове і па-за ёй так, каб не страціць гонар і годнасць, не запляміць добрае імя Ўстановы;
  • наведваць Установу ў прызначаны для гэтага час і не прапускаць навучальныя і факультатыўныя заняткі і іншыя формы адукацыйнага працэсу без уважлівай прычыны. У выпадку пропуску навучэнец прадстаўляе класнаму кіраўніку даведку з медыцынскай установы ці заяву бацькоў (асоб, якія іх замяняюць) пра прычыны адсутнасці;
  • знаходзіцца ва Ўстанове на працягу навучальнага часу, прадугледжанага раскладам. Пакідаць тэрыторыю Ўстановы ў вызначаны час магчыма толькі з дазволу класнага кіраўніка ці дзяжурнага прадстаўніка адміністрацыі (дырэктара, намеснікаў дырэктара);
  • добрасумленна вучыцца, асвойваць адукацыйную праграму, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;
  • удзельнічаць у самаабслугоўванні і грамадска карыснай працы;
  • вітацца з работнікамі і наведвальнікамі Ўстановы, выяўляць павагу да старэйшых, клапаціцца пра малодшых. Навучэнцы саступаюць дарогу педагогам, дарослым людзям, старэйшыя навучэнцы – малодшым, хлопчыкі –  дзяўчынкам;
  • вырашаць спрэчныя і канфліктныя сітуацыі мірна, на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам поглядаў удзельнікаў спрэчкі. Калі такое немагчыма, звяртацца па дапамогу да класнага кіраўніка, да спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, да кіраўніцтва Ўстановы;
  • берагчы маёмасць Установы, аказваць пасільную дапамогу ў яе рамонце, акуратна ставіцца да чужой маёмасці;
  • сачыць за  знешнім выглядам, прытрымвацца ў адзенні дзелавога стылю.

2.2. Навучэнцам забараняецца:

  • прыносіць ва Ўстанову і на яе тэрыторыю зброю, выбуховыя, хімічныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, спіртныя напоі, наркотыкі, таксічныя рэчывы і яды, іншыя рэчывы і прэпараты, якія могуць прынесці шкоду маёмасці і здароўю акружаючых;
  • курыць у будынку, на тэрыторыі Ўстановы і ў іншых грамадскіх месцах;
  • выкарыстоўваць ненарматыўную лексіку;
  • прыходзіць ва Ўстанову ў бруднай, мятай вопратцы, непрыстойна кароткай ці адкрытай, адкрыта дэманстраваць прыналежнасць да розных субкультур, рэлігійных плыняў і г.д.;
  • хадзіць па Ўстанове без патрэбы ў верхняй вопратцы і галаўных уборах;
  • гуляць у рызыкоўныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару. У адваротным выпадку класныя кіраўнікі, настаўнікі, дзяжурныя педагогі могуць пазбавіць маёмасці да прыходу законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.

 

 

 

 

ІІІ. Асноўныя правы навучэнцаў Установы

3.1. Навучэнцы маюцьправана:

  • атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;
  • ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
  • карыстанне падручнікамі і навучальнымі дапаможнікамі;
  • канікулы;
  • атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі;
  • бясплатнае карыстанне бібліятэкай, навучальнай і спартыўнай базай Установы;
  • атрыманне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў Установы;
  • заахвочванне за поспехі ў навучальнай, спартыўнай, культурна-масавай, грамадскай, даследчай дзейнасці, а таксама ў іншых адукацыйных мерапрыемствах;
  • удзел у кіраванні Ўстановай;
  • удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, аглядах, фэстах, выставах, канферэнцыях, сімпозіумах, кангрэсах, семінарах і ў іншых адукацыйных мерапрыемствах, у спартыўна-масавай, грамадскай, даследчай, інавацыйнай дзейнасці;
  • азнаямленне з пасведчаннем пра дзяржаўную рэгістрацыю, устаноўчымі дакументамі, сертыфікатамі пра дзяржаўную акрэдытацыю, а таксама з навучальна-праграмнай дакументацыяй Установы;
  • удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
  • іншыя правы навучэнцаў вызначаюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Ўстановы.

 

IV. Прыход і адыход навучэнцаў з Установы

4.1. Прыходзіць ва Ўстанову неабходна за 10-15 мінут да пачатку навучальных заняткаў, мець ахайны выгляд і акуратную прычоску.

4.2. Неабходна мець з сабой дзённік (асноўны дакумент навучэнца) і ўсе неабходныя для навучальных заняткаў прыналежнасці.

4.3. Навучэнцы штодня карыстаюцца гардэробам, пакідаючы ў ім верхнюю вопратку, пераабуваюцца.

4.4.Перад пачаткам навучальных заняткаў навучэнцы павінны пазнаёміцца з раскладам, увайсці ў вучэбны кабінет і падрыхтавацца да заняткаў да званка.

 

 

4.5.Пасля заканчэння заняткаў, класных гадзін, фізкультурна-аздараўленчых, спартыўна-масавых або культурна-масавых мерапрыемстваў трэба атрымаць адзенне з гардэроба, акуратна апрануцца і пакінуць Установу, выконваючы правілы ветлівасці.

 

V. Знешні выгляд навучэнцаў Установы

5.1. У 1 – 11 класах навучэнцы выкарыстоўваюць дзелавы стыль адзення:  строгі, вытрыманы стыль, прызначаны для наведвання навучэнцамі заняткаў ва Ўстанове. Адзенне дзелавога стылю можа быць выканана з тканін рознай структуры (шэрсці, паўшэрсці, бавоўны, камбінаваных тканін) у рознай каляровай аднатоннай гаме, уключаць элементы з тканін у клетку, але быць не пярэстым і не вельмі яркім. Абутак павінен адпавядаць дзелавому стылю адзення.

5.2. Для дзяўчынак у камплект адзення могуць уваходзіць пінжак, камізэлька, спадніца, штаны, блузка з кароткімі і доўгімі рукавамі, сарафан. У зімовы час магчымы трыкатажны  світар ці камізэлька.

5.3. Для хлопчыкаў (юнакоў) у камплект адзення могуць уваходзіць пінжак, камізэлька, штаны, кашуля з кароткімі і доўгімі рукавамі, гальштук. У зімовы час магчымы трыкатажны світар ці камізэлька.

5.4. У адзенні дзелавога стылю не дапускаюцца спартыўны абутак, рэчы, якія маюць яркія, пярэстыя ці абстрактныя малюнкі, джынсы, спартыўная і іншая вопратка спецыяльнага прызначэння.

 

VI. Паводзіны навучэнцаў Установы на навучальных занятках

6.1. Навучэнцы займаюць свае месцы ў кабінеце так, як гэта ўсталёўвае класны кіраўнік ці настаўнік па прадмеце, з улікам псіхафізічных асаблівасцяў навучэнцаў і іх здароўя.

6.2. Кожны настаўнік вызначае спецыфічныя правілы пры правядзенні заняткаў па сваім прадмеце, якія не павінны супярэчыць нормам і правілам бяспекі і іншым нарматыўным дакументам. Гэтыя правілы абавязковыя для выканання ўсімі навучэнцамі, якія навучаюцца ў дадзенага настаўніка.

6.3. Перад пачаткам навучальнага занятку дзяжурныя вучні павінны падрыхтаваць клас (праветрыць памяшканне, расставіць акуратна мэблю, вымыць дошку і запісаць дату, праверыць наяўнасць мелу), а астатнія навучэнцы павінны падрыхтаваць сваё рабочае месца да заняткаў.

6.4. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання і садзяцца пасля таго, як настаўнік адкажа на прывітанне і дазволіць сесці. Падобным чынам навучэнцы вітаюць любога дарослага чалавека, які ўвайшоў у клас падчас заняткаў.

6.5. У выпадку спазнення на  занятак навучэнец павінен пастукацца ў дзверы кабінета, зайсці, прывітацца з настаўнікам, папрасіць прабачэнне за спазненне і папытаць дазволу сесці на месца.

6.6. Час навучальных заняткаў павінен выкарыстоўвацца толькі для адукацыйых мэт. Нельга шумець, быць няўважлівым і перашкаджаць іншым староннімі гутаркамі, гульнямі і іншымі заняткамі, якія перашкаджаюць адукацыйнаму працэсу.

6.7. Па першым патрабаванні настаўніка (класнага кіраўніка ці прадстаўніка адміністрацыі) навучэнец павінен прад'яўляць дзённік. Любыя запісы ў дзённіках навучэнцамі павінны выконвацца акуратна. Пасля кожнага навучальнага тыдня законныя прадстаўнікі непаўналетняга навучэнца ставяць свой подпіс у дзённіку.

6.8. Пры жаданні задаць пытанне ці адказаць варта падняць руку і атрымаць дазвол настаўніка.

6.9. Калі навучэнцу (у крайнім выпадку) неабходна выйсці з класа, ён павінен папытаць дазволу настаўніка.

6.10. Званок з навучальнага занятку – гэта сігнал для настаўніка. Толькі калі настаўнік абвесціць пра канец навучальнага занятку, навучэнцы маюць права ўстаць, навесці чысціню і парадак на сваім рабочым месцы, выйсці з класа.

6.11. Навучэнцы павінны мець спартыўную форму і абутак для навучальных заняткаў па фізічнай культуры і здароўі, а таксама спецыяльную вопратку для навучальных заняткаў па працоўным навучанні. Пры адсутнасці такога адзення навучэнцы застаюцца ў класе, у спартыўнай зале, але да заняткаў не дапускаюцца.

6.12. Навучэнцам забараняецца падчас навучальных заняткаў карыстацца мабільнымі тэлефонамі і іншымі прыладамі, якія адносяцца да адукацыйнага працэсу. Варта адключыць і прыбраць усе тэхнічныя прылады (плэеры, слухаўкі, гульнявыя прыстаўкі і інш.), перавесці мабільны тэлефон у бязгучны  рэжым і прыбраць яго са стала. У выпадку парушэння дадзенага правіла настаўнік мае права забраць тэхнічную прыладу на час навучальнага занятку. Пры неаднаразовым парушэнні гэтых патрабаванняў прылада вяртаецца толькі ў прысутнасці законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.

 

VII. Паводзіны навучэнцаў Установы на перапынку

7.1. Навучэнцы абавязаны выкарыстоўваць час перапынку для адпачынку.

7.2. Пры руху па калідорах і лесвіцы неабходна прытрымлівацца правага боку.

7.3. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца:

  • шумець, замінаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцы, побач з аконнымі праёмамі і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;
  • штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і ўжываць фізічную сілу для рашэння любога роду праблем;
  • ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас любых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам.

Парушэнне дадзенага пункта патрабуе выкарыстання мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

7.4. У выпадку адмены наступнага  занятку навучэнцы могуць знаходзіцца ў вестыбюлі, бібліятэцы ці сталовай Установы.

 

VIII. Паводзіны навучэнцаў Установы ў сталовай

8.1. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены, уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ядой.

8.2. Навучэнцы абслугоўваюцца ў буфеце ў парадку жывой чаргі, выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, дзяжурнага настаўніка, выяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.

8.3. Ужываць ежу і напоі, набытыя ў сталовай і прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Кожны навучэнец прыбірае за сабой посуд пасля яды.

 

IX. Паводзіны навучэнцаў Установы падчас правядзення пазашкольных, пазакласных мерапрыемстваў

9.1. Перад правядзеннем мерапрыемстваў навучэнцы абавязаны праходзіць інструктаж па тэхніцы бяспекі.

9.2. Варта строга выконваць усе ўказанні кіраўніка групы пры правядзенні масавых мерапрыемстваў, пазбягаць любых дзеянняў, якія могуць быць небяспечныя для ўласнага жыцця і для акружаючых.

9.3. Навучэнцы павінны прытрымлівацца дысцыпліны, устаноўленых маршрутаў руху, заставацца ў размяшчэнні групы, калі гэта вызначана кіраўніком групы.

9.4. Неабходна строга выконваць правілы асабістай гігіены, своечасова паведамляць кіраўніку групы пра пагаршэнне здароўя ці траўму.

9.5. Навучэнцы павінны паважаць мясцовыя традыцыі, асцярожна ставіцца да прыроды, помнікаў гісторыі і культуры, да асабістай і групавой маёмасці.

9.6. Забараняецца ўжываць адкрыты агонь (паходні, свечкі, феерверкі, хлопаўкі, вогнішчы і інш.), уладкоўваць светлавыя эфекты з ужываннем хімічных, піратэхнічных і іншых сродкаў, здольных выклікаць узгаранне.

 

 

 

 

X. Дысцыплінарная адказнасць навучэнцаў Установы

10.1. Падставамі для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці з'яўляюцца супрацьпраўнае, віноўнае (наўмыснае ці па неасцярожнасці) невыкананне ці неналежнае выкананне абавязкаў, ускладзеных на яго актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі Ўстановы ў выглядзе наступных дзеянняў (бяздзейнасці):

  • спазненне ці нез'яўленне без уважлівых прычын на  заняткі;
  • парушэнне дысцыпліны падчас адукацыйнага працэсу;
  • невыкананне без уважлівых прычын законнага патрабавання педагагічнага работніка;
  • абраза ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;
  • распаўсюджванне інфармацыі, якая наносіць шкоду здароўю навучэнцаў;
  • псаванне будынка, збудаванняў, абсталявання ці іншай маёмасці Ўстановы;
  • незахаванне (парушэнне) патрабаванняў заканадаўства пра ахову здароўя, пажарную бяспеку;
  • распіванне алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, ужыванне наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных і іншых адурманьваючых рэчываў у будынку і на іншай тэрыторыі Ўстановы або з'яўленне ў  стане алкагольнага, наркатычнага ці таксічнага ап'янення;
  • курэнне (спажыванне) тытунёвых вырабаў у будынку і на іншай тэрыторыі Ўстановы;
  • іншыя супрацьпраўныя дзеянні (бяздзейнасць).

10.2. За здзяйсненне навучэнцамі дысцыплінарнай правіннасці ўсталёўваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ва ўжыванні да навучэнца мер дысцыплінарнага спагнання.

10.3. Да дысцыплінарнай адказнасці прыцягваецца навучэнец, які дасягнуў да моманту здзяйснення дысцыплінарнай правіннасці ўзросту чатырнаццаці гадоў.

10.4. Да навучэнца, які здзейсніў дысцыплінарную правіннасць і не дасягнуў на момант яго здзяйснення ўзросту, з якога настае дысцыплінарная адказнасць, могуць ужывацца меры педагагічнага ўздзеяння (гутарка, абмеркаванне на педагагічным савеце, на савеце па прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх і іншыя меры педагагічнага ўздзеяння, якія  не супярэчаць заканадаўству).

10.5. За здзяйсненне дысцыплінарнай правіннасці да навучэнца могуць быць ужыты наступныя меры дысцыплінарнага спагнання:

  • заўвага;
  • вымова;
  • адлічэнне.

10.6. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць ужыта за:

  • працяглую адсутнасць без уважлівых прычын на занятках на працягу навучальнага года;
  • сістэматычнае (паўторнае на працягу навучальнага года) невыкананне ці неналежнае выкананне абавязкаў навучэнца, калі да яго раней ужываліся меры дысцыплінарнага спагнання.

10.7. Адлічэнне як мера дысцыплінарнага спагнання не ўжываецца да:

  • навучэнца, які не завяршыў ІІ ступень агульнай сярэдняй адукацыі;
  • навучэнца, які не дасягнуў узросту шаснаццаці гадоў.

10.8. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару Ўстановы. Пры выбары меры дысцыплінарнага спагнання павінны ўлічвацца ступень дысцыплінарнай правіннасці, прычыны і акалічнасці, пры якіх яна здзейснена, папярэднія паводзіны навучэнца.

10.9. Навучэнец, прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці, лічыцца невінаватым, пакуль яго віна не будзе даказана і ўсталявана загадам пра выкарыстанне меры дысцыплінарнага спагнання, выдадзеным дырэктарам Установы.

10.10. Навучэнец, прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці, не абавязаны даказваць сваю невіноўнасць. Ваганні ў віноўнасці навучэнца, прыцягнутага да дысцыплінарнай адказнасці, тлумачацца ў яго карысць.

10.11. Навучэнец, прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці, і законныя прадстаўнікі непаўналетняга навучэнца, прыцягнутага да дысцыплінарнай адказнасці, маюць права:

  • знаёміцца з усімі матэрыяламі, якія пацвярджаюць віну навучэнца, здымаць з іх копіі;
  • даваць тлумачэнні і прадстаўляць доказы або адмовіцца ад дачы тлумачэнняў;
  • быць заслуханымі падчас любога разгляду, які тычыцца іх інтарэсаў, прысутнічаць на ім;
  • атрымаць юрыдычную дапамогу ў адпаведнасці з заканадаўствам;
  • азнаёміцца з загадам пра выбар меры дысцыплінарнага спагнання і атрымаць яго копію;
  • абскардзіць загад пра меру дысцыплінарнага спагнання.

10.12. Нагодай для прыцягнення навучэнца да дысцыплінарнай адказнасці могуць служыць паведамленні мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, праваахоўных органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый, дакладная інфармацыя педагагічных і іншых работнікаў Установы, асоб, якія здзяйсняюць ахову памяшканняў Установы.

10.13. Да прымянення дысцыплінарнага спагнання дырэктар Установы абавязаны апавясціць аднаго з законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца пра магчымасць прыцягнення гэтага непаўналетняга да дысцыплінарнай адказнасці, запатрабаваць у навучэнца тлумачэнне ў пісьмовай форме, якое навучэнец мае права прадставіць на працягу пяці каляндарных дзён. Пры адмове навучэнца даць тлумачэнне складаецца акт, які падпісваецца трыма асобамі з ліку работнікаў Установы.

10.14. Адмова навучэнца даць тлумачэнне ў пісьмовай форме не перашкаджае прымяненню да яго меры дысцыплінарнага спагнання.

10.15. За кожную дысцыплінарную правіну можа быць ужыта толькі адна мера дысцыплінарнага спагнання.

10.16. Ужыванне адлічэння ў якасці меры дысцыплінарнага спагнання да непаўналетняга навучэнца дапушчаецца толькі пасля апавяшчэння Ўстановай камісіі па справах непаўналетніх Смаргонскага раённага выканаўчага камітэта і аддзела адукацыі, спорту і турызму Смаргонскага раённага выканаўчага камітэта.

10.17. Рашэнне пра прымяненне меры дысцыплінарнага спагнання да навучэнца прымаецца на падставе матэрыялаў, якія змяшчаюць фактычныя доказы здзяйснення ім дысцыплінарнай правіннасці.

10.18. Дырэктар Установы мае права, а па ініцыятыве навучэнца, прыцягваемага да дысцыплінарнай адказнасці (законнага прадстаўніка непаўналетняга навучэнца, прыцягваемага да дысцыплінарнай адказнасці), абавязаны асабіста заслухаць тлумачэнні навучэнца, яго заявы, скаргі.

10.19. Навучэнец можа быць прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці не пазней аднаго месяца з дня выяўлення дысцыплінарнай правіннасці (дзень, калі пра правіннасць стала ці павінна было стаць вядома педагагічнаму работніку Ўстановы, не лічачы часу хваробы навучэнца, знаходжанні яго на канікулах). Дысцыплінарнае спагнанне да непаўналетняга навучэнца можа быць ужыта не раней чым праз сем каляндарных дзён пасля накіравання апавяшчэння аднаму з яго законных прадстаўнікоў.

10.20. Меры дысцыплінарнага спагнання да навучэнца не могуць быць прыняты пазней шасці месяцаў з дня здзяйснення дысцыплінарнай правіннасці.

10.21. Рашэнне пра прымяненне меры дысцыплінарнага спагнання да навучэнца афармляецца загадам дырэктара Ўстановы, у якім павінны ўтрымоўвацца звесткі пра навучэнца, прыцягнутага да дысцыплінарнай адказнасці, звесткі аб здзейсненым дысцыплінарным праступку, форме віны (намер ці неасцярожнасць), доказы віны, указанне меры дысцыплінарнага спагнання.

10.22. Загад дырэктара Ўстановы пра прымяненне меры дысцыплінарнага спагнання аб'яўляецца навучэнцу пад подпіс на працягу трох каляндарных дзён. Навучэнец, не азнаёмлены з загадам пра выкарыстанне меры дысцыплінарнага спагнання, не лічыцца прыцягнутым да дысцыплінарнай адказнасці.

Адмова навучэнца ад азнаямлення з загадам афармляецца актам, які падпісваецца трыма асобамі з ліку работнікаў Установы.

10.23. У тэрмін, вызначаны для аб'явы загада пра ўжыванне меры дысцыплінарнага спагнання, не ўваходзіць час хваробы навучэнца, знаходжанне яго на канікулах.

10.24. Установа на працягу пяці каляндарных дзён з дня прыцягнення да дысцыплінарнай адказнасці непаўналетняга навучэнца інфармуе пра гэта ў пісьмовай форме аднаго з яго законных прадстаўнікоў.

10.25. Звесткі пра прымяненне меры дысцыплінарнага спагнання заносяцца ў асабістую справу навучэнца.

10.26. Рашэнне пра прымяненне  меры дысцыплінарнага спагнання да навучэнца можа быць абскарджана навучэнцам ( асобай, адлічанай з Установы, ці законным прадстаўніком непаўналетняга навучэнца або законным прадстаўніком непаўналетняй асобы, адлічанай з Установы) у вышэйстаячую арганізацыю ці суд на працягу аднаго месяца.

10.27. Навучэнец лічыцца не прыцягнутым да дысцыплінарнай адказнасці, калі на працягу аднаго года з дня прымянення да яго меры дысцыплінарнага спагнання ён не будзе паўторна прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці. Пры гэтым дысцыплінарнае спагнанне гасіцца аўтаматычна без выдання загада.

10.28. Дырэктар Установы, які прымяніў меру дысцыплінарнага спагнання да навучэнца, мае права зняць яе датэрмінова па ўласнай ініцыятыве ці просьбе навучэнца.

10.29. Датэрміновае здыманне дысцыплінарнага спагнання афармляецца загадам дырэктара Ўстановы.

 

XI. Заключныя становішчы

11.1. Правілы дзейнічаюць на ўсёй тэрыторыі Ўстановы і распаўсюджваюцца на ўсе мерапрыемствы з удзелам навучэнцаў Установы.

11.2. Правілы змяшчаюцца на афіцыйным сайце Ўстановы, вывешваюцца ва Ўстанове на бачным месцы для агульнага азнаямлення.